From Benelux with love

Moj sinonim za suvenire su skupljaci prasine. Kada putujem nikada ne kupujem u klasicnim suvenirnicama. Jednostavno ne osjecam da imaju dušu. Suvenire čak ne volim niti dobivati. Vjerojatno se pitate kakve onda suvenire skupljam. Često se radi o nematerijalnom, iskustvenom, spoznajama i doživljajima o čemu sam pisala ovdje, a kada se radi o materijalnom to su fotografije, katalozi muzeja, knjige i magazini kojih nema u Hrvatskoj. Dragim ljudima i djeci volim donijeti posebne male i korisne stvari. Vodim se ukusom i potrebama onoga kome ide poklon, a djeci redovito biram edukativne igračke - uglavnom drvene.

Ovoga smo puta putovali u zemlje Beneluxa. Krenuvši zrakoplovom iz Pule za Bruxelles započeli smo cetverodnevno putovanje tijekom kojega smo prošli tisuće kilometara, izmijenili nekoliko vlakova, posjetili tri zemlje i njihove metropole. Nemoguće je reći koji je među njima najljepši jer svaki ima svoju vibru i ritam, svoju žilu kucavicu. Meni osobno jednakiji od drugih je Amsterdam. Možda zato jer je ovo bio moj treci posjet tom šarolikom gradu, a možda i zbog onih silnih nematerijalnih suvenira koje nosim uvijek sa sobom i nadopunjavam ih svakim sljedećim posjetom. Uglavnom, tamo uvijek pronađem posebne stvari ili one zapravo pronađu mene.

Shop u koji se volim vratiti je Dille & Kamille. To je jedan od onih shopova u kojima biste mogli ako ne živjeti, onda provesti barem pola dana. Stvari su poslagane po bojama, stilovima i prigodama. Prostor je vrlo ugodan i sve je primamljivo toliko da izazove onaj poznati osjećaj “sve mi to treba“. Ono što me oduševljava jesu boje, dizajn, usklađenost i funkcionalnost. Iako se uglavnom radi o home decoru, ovdje svoje mjesto imaju i stvarčice za diy projekte, proslave rođendana, pribor za jelo i kuhanje, košare i kutije za organizaciju sitnica pa čak i kava, čaj i prirodni sapuni. Sličan shop na koji sam naletila ovoga puta, a nalazi se odmah uz središnji trg The Dam zove se Sostrene Grene. Tamo smo kupili bojanke, papire za crtanje, dekorativne naljepnice, set bojica, drvene čunjeve za igru, predivne notese, a umalo da nisam uzela i kovčežiće za djecju sobicu, kistove i akrilne boje. Neodoljivo! Uzorak na bojanki podudara se s onim na bojicama, bojice s naljepnicama, pa sve to s kovčegom. Akrilne boje istih su njansi kao artikli za dječju sobu, rođendanski party ili pak home decor. Sve je u divnom pastelnom i nježnom tonu. Žao mi je što ipak nisam uzele te akrilne boje jer kod nas nisam naišla na slične. Sostrene Grene ima čak i youtube kanal s diy projektima.

Dille & Kamille i Sostrene Grene imaju profinjenije, nježnije i nijansu bolje proizvode od onoga što nudi Ikea. Masovnost za kojom teži švedski magnat u suprotnosti je s nježnošću i toplinom ovih brendova.

Dio suvenira iz Sostrene Grene

Luxembourg je pravi kraljevski grad. Odiše potpunim mirom, zelenilom i nekim posebnim ritmom. Dostojanstvo se osjeća u zraku. Brasserie na svakom uglu, dobra kava, Traditional Chocolate House s previsokim cijenama, ali preludim izgledima čokolade i kraljevska palača gdje se izmjenjuje straža. U ovom sam gradu posve neočekivano obavila shopping suvenira za sebe i to dok sam kupovala vodu. Milk Decoration draga je uspomena na nedjeljni posjet ovome gradu.

Iako nam je baza bio Bruxelles njega razgledavamo posljednji dan. Nasuprot temperamentnom i pomalo dramatičnom Bruxelles-Midiju gdje smo bili smješteni, centar je toliko drukčiji da izaziva osjećaj potpuno drugog grada. Poveznica s Midijem jesu prljave ulice, no opojan miris čokolade širi se u svim smjerovima, a arhitektura sjevera toliko je zanimljiva da poglede odvraća od nečistoće i diže ih visoko koliko sežu pročelja povijesnih zgrada. Dakle, pogled u visine i čokoladni miris provjereno prikrivaju nedostatke ovog velegrada. Biti u Bruxellesu, a ne vidjeti EU parlament je kao da otići u Rim, a ne vidjeti Papu. Moram priznati da nisam imala posebnu želju za odlazak među ozbiljne ljude (valjda me se više dojmio miris čokolade), no došavši u predvorje parlamenta oduševila sam se arhitekturom, veličinom i snagom samog centra EU. Najviše su me se dojmile poruke na kojima počiva temelj Unije, a koje su ispisane nad atrijem i popraćene fotografijama. Dakle opet, pogled uvis. I još jednom dižem glavu na samom ulazu i primjećujem na hrvatskom jeziku ispisano Europski parlament. To je trenutak kada shavaćam važnost posjeta ovom mjestu. Kad smo već ovdje odlazimo i do Berlaymonta iliti zgrade EU komisije. Raduje me povratak u centar gdje kupujemo pravu prefinu belgijsku čokoladu koja nije ni nalik onome što mi jedemo pod “Belgium chocolate“. Netom prije prije ukrcaja u vlak koji će nas odvesti do aerodroma, na Bruxelles Centralu, ulazim u neobican souvenir shop gdje kupujem posljednje suvenire - drvene puzzle i tangram. Malene, praktične i savršene za putovanja što smo odmah i isprobali. Savršeno!

Četiri dana, 3 države, nebrojeni kilometri. Zrakoplovi, vlakovi, taxi i jedna kočija odvukli su nas na predivna mjesta i učinili naše živote bogatijima. I zato vjerujem da su putovanja jedine stvari na kojima dok trošimo istovremeno zarađujemo. Najvrijednijie suvenire ionako nosimo u sebi.